maandag, september 04, 2006

Meet the parents


Je kent hem vast wel de film “meet the parents” met Robert de Niro. Vriendlief is zover. Nadat ik vertelde dat ik weer eens naar mijn ouders zou gaan (doe ik niet zoveel) vroeg hij me of ik het leuk vond als hij mee ging. Het is er nog niet van gekomen namelijk. Zelfs mijn broertje en schoonzus hebben hem nog niet ontmoet. We hebben elkaar 3 dagen geleden, 3 maanden geleden ontmoet. Broerlief en schoonzus zijn wel erg nieuwsgierig, alleen is het niet aan mij om de tijd daar voor te kiezen. “Tja, ik moet toch een keer door die ballotagecommissie” was zijn uitleg. Ok, hij vindt het eng en ik kan me dat ook goed voorstellen, alleen zijn mijn ouders heel relaxed. Ik kan altijd iedereen en alles meenemen, dat is altijd zo geweest en zal altijd wel zo blijven. Het enige dat mijn ouders willen is dat ik gelukkig ben zoals iedere andere ouder. Ze zijn niet racistisch, bevooroordelend, narrow minded en zeker niet ongastvrij.
Een aantal weken geleden zei J. nog “Ja, maar je blijft voor je vader zijn meisje, dus ik zal aan een kritische blik worden onderworpen”. Volgens mij speelde hij in zijn hoofd een aantal scènes af van de film. Mijn vader is iemand die zijn mening over dat soort dingen voor zich houd. Hij vindt dat hij niet diegene is om daar over te oordelen. Mijn moeder echter zegt er wel wat van. Zij zal er niet direct voor uitkomen, maar als ik zou vragen wat zij er van vind, geeft ze haar ongezouten mening. Al met al, hebben ze het beste met me voor en heeft J. echt niets te vrezen. Als zij zien hoe hij is, en voor mij is, zullen ze in hun handen klappen van blijheid. Eindelijk eens een leuke volwassen vent!

5 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ik weet zeker dat ze hem helemaal te gek zullen vinden. En belangrijker nog: ze zijn enorm blij om jou zo happy te zien. Oeh, het wordt nu echt serieus ;-))

05 september, 2006 22:59  
Blogger Freckles said...

Ja, het is nu voor het echie. We gaan vanavond. Ik maak me helemaal geen zorgen dus het wordt hopelijk gewoon een leuke avond.

06 september, 2006 19:56  
Blogger Gonda said...

Ik snap hem wel een beetje, en voor jou is het ook spannend... Maar als het goed zit, zit het goed, en zullen je ouders dat ook wel inzien!
Hoe is het gegaan?

14 september, 2006 00:07  
Blogger Freckles said...

Het ging lekker. Mijn ouders vonden hem in ieder geval geweldig. Mijn vader begon al over Kerst (help) en was helemaal in z'n nopjes over hem. Het was een gezellige avond dus. Nu nog de broer en schoonzus en dan hebben alle belangrijke personen gehad.

14 september, 2006 08:53  
Anonymous Anoniem said...

Ach, komt vast allemaal goed :)

15 september, 2006 06:25  

Een reactie posten

<< Home