zaterdag, juli 08, 2006

Salsa on the beach

Het was gezellig! Salsa on the beach in Scheveningen zou beginnen om 19.00 uur. Althans het zou starten met een workshop. 19.00 uur is een beetje een ongelukkige tijd dus wij, J. en ik, kwamen wat later. Teddy en P. waren al druk bezig met de workshop toen wij arriveerden. De lokatie was geweldig. Salsamuziek op de achtergrond en een view op Scheveningen, wat wil een mens nog meer! We begonnen met een drankje omdat het nog erg rustig was. Teddy en P. hadden J. nog nooit gezien dus was er even tijd om elkaar te leren kennen. Het was een gezellige en relaxte sfeer. De muziek speelde en we kwamen al lekker in de stemming. Zoals dat hoort gingen Teddy en ik even onze neus poederen. “En, hoe vind je hem?” vroeg ik benieuwd. “Er is chemie tussen jullie en ik vind hem erg leuk!” Pfff, goedgekeurd! Zoals dat werkt bij een heleboel vriendinnen is een stukje goedkeuring altijd leuk. Nu maakt het uiteindelijk niet uit. Als je iemand leuk vind en je vriendinnen niet - dan trekken bij mij mijn vriendinnen toch aan het kortste eind (je gaat wel nadenken natuurlijk) - maar Teddy is een vriendin met een enorm goed inschattingsvermogen waardoor een positief advies erg prettig is. Trots liep ik weer terug en vertelde ik J. lachend dat hij door de keuring was gekomen en dat we niet lang vergaderd hadden. P. knikte instemmend, tenslotte…nog niet zolang geleden is hij nog goedgekeurd.

De drukte op de dansvloer viel enorm mee en we zochten een plekje aan de rand van de dansvloer. P. en Teddy vielen de dansvloer aan en haalde hun beginnersrepertoire uit de kast. Een Mambo, een cross body lead, right turn, left turn en het ging lekker. Na mijn (mis)bruik van P. kreeg J. ook de kriebels. Ook al kan hij nog niet Salsadansen, ritmegevoel heeft hij zeker wel. Dus op de plaats een mambootje, een paar heupswings en de stemming zat er in. En daar kwam de merengue. Op de dansvloer dus met J. want dat kan ie vrij goed. Een bachata en J. kwam helemaal los. We hebben zelfs een stukje salsa gedanst. Niet volledig natuurlijk maar een voorzichtige mambo met wat right turns. J. kan niet wachten om salsa te leren. De salseros op de dansvloer gingen allemaal uit hun dak en dat steekt aan. Laat de zomercursus maar komen…want wij zijn er klaar voor.

We hebben een geweldige leuke en gezellige avond gehad met z’n vieren en we gaan het zeker vaker doen.

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Het was een superavond! Heerlijk gedanst en mooi om jou en J. eens een keer in combinatie te zien in plaats van 'uit de verhalen'. Hij is inderdaad helemaal goedgekeurd na deze salsa-vuurdoop. Mijn tenen zijn wel helemaal afgesleten door die gepunte laarsjes. Voortaan toch maar sandaaltjes met overhangende tenen ;-). En nu op naar Oscar d'León de 20e?

08 juli, 2006 08:55  
Blogger Gonda said...

Gelukkig geen muurbloempjes nu!

(Een korte reactie, omdat het lezen wat moeilijk gaat...)

11 juli, 2006 21:35  

Een reactie posten

<< Home