maandag, juli 24, 2006

Jamies picknick

Een gezellige meidenmiddag. Teddy en ik zijn zondag naar Jamie Cullum geweest. Om 15.00 ging ik Teddy ophalen. Als newbee Haagse vroeg ze zeer verstandig om de stratengids. Op zich is het bereiken van ons doel al een avontuur op zich. Het verleden leert ons dat we totaal niet topografisch zijn ingesteld. Zo hebben we een hele avond rondgereden om Salsa under the Bridge te zoeken. We zijn er gelukkig maar 10 keer overheen gereden, maar dat mocht de pret niet drukken. Het Zuiderpark dus. Teddy lootste mij er vrij eenvoudig heen, echter is het Zuiderpark erg groot. Een rondje om Zuiderpark om te zoeken naar de ingang waar we naar de picknick konden gaan. Een van de ingangen zag er vrij Cullum-achtig uit (??) dus zijn we gaan zoeken naar een parkeerplaatsje. Na het parkeren nog een klein stukje lopen naar het park ......dachten we. Laat ik nu één ding hebben geleerd van de avonturen met Teddy; neem altijd een kaart (liefs GPS), wandelschoenen, goede conditie, doorzettingsvermogen, genoeg water, energy-bars en veel humor mee. Want stappen met Teddy is letterlijk stappen.
Na een stief kwartiertje kwamen we dan ook aan bij de ingang van het Cullum-spectakel. Het was erg warm en de hoeveelheid mensen enorm groot. Na de ontvangst van ons picknickpakket zijn we gaan zoeken naar een plaatsje. Het veld voor het podium was barstens vol. Schaars geklede mensen zaten op een kleedje op het grasveld voor het podium. Zelfs in de struiken bosjes naast het veld waren mensen te vinden. Na een screnen van het veld ontdekten we nog wat kleine lege plekjes. Na voorzichtig tussen de liggende mensenmassa te hebben gemanoevreerd kwamen we aan op de plaats van bestemming. Plaits op het gras en de rose kon open. Na het voorzichtig besturen van de flyer kwamen we er achter dat Cullum pas om 19.00 uur zou optreden. Dat was dus nog 3 uur te gaan. We besloten om rond te gaan lopen en een tijdje de schaduw op te zoeken. Om mooi plekje aan het water was de place to be om te vertoeven. Ik werd benaderd of ik niet een paar sigaretten wilde verkopen want het bleek dat er geen sigaretten werden verkocht. (Tip: neem een slof mee en vraag de hoofdprijs tijdens een picknick.)
Na een paar andere acts was het na zover: Jamie Cullum. Het is een enorm energieke kerel(tje) die, zoals hij zelf ook zegt, naast mooie muziek ook nog een gezellige sfeer weet neer te zetten. Het publiek stond niet stil. Ik wist voor dat ik naar dit evenement ging weinig of niets af van Jamie Cullum, maar ik heb genoten. Het speelt lekkere muziek en hij betrekt zijn publiek bij zijn acts.
De mannen in zijn band kunnen allemaal andere instrumenten bespelen en ze wisselen elkaar ook regelmatig af.
Na een paar uur te hebben geluisterd gingen we weer op huis aan. Teddy dacht dat we beter een andere uitgang konden nemen zodat we niet weer dat hele eind moesten lopen. Een heel goed idee natuurlijk ALS JE DE JUISTE UITGANG KIEST!
Nu bracht ze het ook wel erg overtuigend "Kijk, daar is het stadion, dat zagen we ook toen we kwamen aanrijden, dus als we nu naar links gaan ...enz.". En ik, volgzaam type, ging natuurlijk mee. Ik kan je vertellen dat het Zuiderpark erg groot en groen is. De wegen er omheen en zeker de bochten allemaal op elkaar lijken. Na iedere bocht waren we er. Ik was wel blij dat ik niet diegene was met hakken aan. Na een "lekker" stukje te hebben gewandeld kwamen we compleet melig van het lachen aan bij de auto. Het was een hele gezellige dag waarin we weer erg veel gelachen hebben. Ik denk dat de manier zoals wij dit elke keer weer aanpakken als kunst verheven moet worden. Hoe haal je de grootste afstand uit een klein stukje?

12 Comments:

Blogger T. said...

Volgzaam type??????? Ha Ha. Het was weer hilarisch! Wat een ervaring. Op naar de volgende. Die checklist met spullen die mee moeten, staat in elk geval in je log.

24 juli, 2006 16:06  
Blogger Freckles said...

@Teddy: ja hoor, ik ben hartstikke volgzaam:)
Het was inderdaad weer enorm lachen (zoals gewoonlijk).

24 juli, 2006 17:19  
Blogger Gonda said...

Leuk om van jullie allebei een versie te lezen van een activiteit!

Trouwens, Freckles, hoe komt het dat ik niet kan scrollen op jouw log? Ergens halverwege een logje blijft de tekst sttlstaan. Gewoon middenin. Misschien moet je eens bij je settings kijken of je niet meer logjes op één pagina kunt krijgen.

24 juli, 2006 22:26  
Anonymous Anoniem said...

Klinkt als een leuke happening!

24 juli, 2006 22:45  
Blogger Freckles said...

@Goentah: dat had ik op mijn werk ook. Heb hier de site met Internet Exlorer geopend en dan heb ik het ook. Ik gebruik de browser Mozilla Firefox en dan heb ik het niet. Kort geleden was dat trouwens niet hoor.

@Champagne: inderdaad, het is zeker voor herhaling vatbaar.

24 juli, 2006 22:58  
Blogger Gonda said...

Ik zal mijn eigen browser eens instellen in Firefox. Misschien dat dat verschil maakt... Raar hoor. Ik heb dit verschijnsel nog nergens anders gezien.

24 juli, 2006 23:11  
Blogger Gonda said...

Ok, nu dan in Firefox. En nu zie ik alles!
Ik ben (voorlopig) óm: ik geef mezelf de tijd om aan FF te wennen... :-)

24 juli, 2006 23:14  
Blogger Freckles said...

@Goentah: ik had het tot voor 3 weken ook niet in IE. Maar ja, je bent bijzonder of je bent het niet, toch?

24 juli, 2006 23:16  
Blogger Gonda said...

Hihi, daar zullen we het dan maar op houden :-)
De tabbladen in FF zijn best handig trouwens! Misschien moet ik je wel bedanken ;-)

24 juli, 2006 23:17  
Blogger Freckles said...

@Goentah: at your service!:)

25 juli, 2006 08:45  
Anonymous Anoniem said...

F11 indrukken helpt ook.(dat voor de mensen die geen firefox hebben)

25 juli, 2006 14:31  
Blogger Freckles said...

@ Alexander: bedankt voor de tip, die kende in nog niet.

27 juli, 2006 14:42  

Een reactie posten

<< Home