zaterdag, oktober 07, 2006

Couch patatoe


Ik heb een nieuwe bank. Eindelijk! Ik ben al een paar jaar bezig om een nieuwe bank te kopen. Alleen al het kijken is een dure hobby. De eerste keer dat ik er voor wegging kwam ik thuis met een Peugeot 206 en de tweede keer dat ik er voor wegging kwam ik thuis met een Hästens-bed. Nu eindelijk na 3 jaar heb ik er dan één. Een geweldige grote L-vormig bruine loungebank.

Maandag kwam hij dan om 7.00 uur. De heren die het kwamen brengen begonnen te grinniken. Het blijkt dat iedereen zich redelijk verkijkt op de grootte van de bank. Het is een echte kamervuller. Nu heb ik een redelijk grote woonkamer maar het was wel even schrikken. Ik had gelukkig het weekend ervoor al de boel omgegooid om ruimte te creëren. Ik houd er namelijk niet van om te slalommen in huis. Ik moet genoeg loopruimte hebben.

Nu wil ik nog een aantal zaken veranderen in het huis. Mijn zelfgemaakte salontafel moet er aan geloven. Die heb ik ooit gemaakt omdat mijn kat D. wat aan de grote kant is. Hij vindt het heerlijk om er bij te liggen op tafel, maar met zijn 10 kg gram is de gemiddelde tafel wat te klein. Het worden dus kleine bijzettafeltjes en een goed verhaal om het aan mijn kat weer te verkopen. Ik denk dat ik zeker een paar speeltjes tegenaan moet gooien om mij weer in de gratie te krijgen.

Om nog meer ruimte uit te sparen zal er een LCD of Plasma TV moeten komen. Ja ja, het is afzien, maar het KAN echt niet anders. Normaal gesproken geef ik niet om dat soort dingen maar ik ben redelijk aangestoken door J. die een echte TV-fanaat is.

Maar de bank is geweldig. Je kan er met z’n tweeën ruimschoots op liggen en dat hebben we gedaan. De eerste avond viel ik als een blok in slaap om mijn nieuwe bank en die trend heeft zich doorgezet. Het is haast onmogelijk om van de bank af te komen. Dit heeft er in geresulteerd dat ik weinig (of zeg maar niet) heb gelopen deze week.

Ter compensatie ben ik vanmorgen vroeg weer lekker gaan lopen en de schade weer ingehaald.

Als ik niet oppas word ik een echte couch patatoe.

3 Comments:

Blogger Gonda said...

Dat is zéker een dure hobby! Een auto, een bed, en nu ook nog een flatscreen TV... :-) De bank is mooi! Arme kat. Ik hoop dat hij het je vergeeft...

08 oktober, 2006 00:54  
Blogger Freckles said...

Ja, zoeken naar banken is niet altijd even handig en goedkoop geweest. Mijn kat is helemaal tevreden. Hij ligt zelfs op de bank, wat hij voorheen niet deed, dus hij mist niets. Ik denk dat het wel goed komt.

11 oktober, 2006 17:10  
Anonymous Anoniem said...

Hahaha, wat een heerlijke luxeproblemen :D

13 oktober, 2006 10:29  

Een reactie posten

<< Home