dinsdag, augustus 21, 2007

Hop Hop Hop, op naar een andere job

Ik ben het zat.

Ik weet niet wat ik zat ben, maar ik ben het zat. Ik ben mijn baan zat.

1 jaar geleden ben ik begonnen bij mijn huidige werkgever. De dynamische baan die me werd voorgehouden is een wasse neus. De eerste paar maanden was het erg druk en had ik geen tijd om werkelijk te bekijken of ik het leuk vond. Ik was mezelf aan het inwerken en alles was nog nieuw. De drukte van de markt aan het einde van het jaar en begin nieuwe jaar hielden me in toom.

Vanaf april is het rustig en ik stort bijna in. Het is te rustig voor me en dat maakt me rusteloos. Het zoeken naar klusjes omdat je je schuldig voelt is vreselijk vermoeiend. Daarnaast is het werk me te eenzijdig en ken ik het kunstje.

Ik heb mijn CV dus maar weer eens opgepoetst en op Monsterboard gezet. Het is wel goed voor je ego. Je wordt benaderd door grote en kleine bedrijven. Sommige lezen echter je hele cv niet en komen met de meest niet-matchende banen. Er worden me banen aangeboden waarvan ik denk “Kan ik dat wel?”. “Heb ik mijn CV niet te mooi gemaakt dan het werkelijk is?” Er staat echter geen woord in gelogen dus vraag ik altijd argwanend of ze mijn CV werkelijk gelezen hebben.

Maar wat wil ik nu eigenlijk? Ik wil een afwisselende baan! Maar wat is dat dan? Afwisselend in de vorm van – iedere keer een andere rol -. Dat zou dus betekenen dat ik weer in de detachering zou moeten gaan, maar wil ik dat wel? Mijn ervaring daarmee is dat het stond voor vroeg op (5.00 uur) om de files voor te zijn, lange dagen en veel meetings op kantoor. Geen privéleven dus. Dat wil ik dus niet meer. Ik wil weer 4 dagen gaan werken. De weekenden zijn me gewoon te kort en ik kom niet aan mezelf toe.

Op dit moment lijkt het wel of ik niets leuk vind, maar ik moet er iets aan doen. Ik weet zeker dat ik niet wil blijven bij mijn huidige werkgever. Dus heb ik maar een lijstje gemaakt van de dingen die ik belangrijk vind. Ik zal het tegen iedere baan die eventueel geschikt lijkt aanhouden of dat matched.

Hop Hop Hop, op naar een andere job

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Succes met het vinden van een job-op-maat!

21 augustus, 2007 16:58  
Blogger T. said...

Oeh wat spannend!! Ook leuk om zoveel keus te hebben aan banen, lijkt me. Ik ben blij dat je weer bent begonnen met bloggen, kan ik je een beetje in de gaten houden, haha. Succes met de job-hop! P.S.: eigen bedrijf niets voor jou??

21 augustus, 2007 21:36  
Blogger Freckles said...

@ champagne: dankjewel

@ Teddy: veel keus is ook niet makkelijk hoor! Bloggen, ja ik moet mijn frustraties toch ergens kwijt.
Eigen bedrijf: ik weet het niet hoor. Ik weet niet of ik genoeg klussen zou krijgen, zoveel vertrouwen heb ik niet in mijn capaciteiten.

22 augustus, 2007 13:57  

Een reactie posten

<< Home