maandag, augustus 20, 2007

So You Think You Can Dance

Wij zijn over het algemeen selectieve tv-kijkers. Wij kijken niet meer naar televisie-uitzendingen behalve voor het nieuws, nieuwsrubrieken, de Lama’s enz., maar zijn nog zelden aan het zappen.


Internet geeft ons alle mogelijkheden om die uitzendingen te kijken wanneer wij het willen en zo hebben we een aantal favorieten. Merendeel van de uitzendingen ligt voor op die in Nederland zoals Heroes, 4400, 24, Smalville, Greys Anatomy, enz. en een aantal worden volgens mij niet eens uitgezonden in Nederland. Een aantal favorietjes zijn: Kyle XY, Eureka, Jericho, Bones enz.

Ik houd helemaal niet van televisieshows. “Alles met de Stars”, Idols enz. is niets voor mij, totdat ik een show vond die helemaal geweldig is - “So You Think You Can Dance”.

Hierin worden, net zoals bij al die andere shows potentiele dansers, audities afgenomen, strijden ze met elkaar en vervolgens wordt er een winnaar gekozen. De deelnemers moeten iedere week 2 typen dansen uitvoeren. Er worden paren samengesteld uit de deelnemer en bekende en geweldige choreografen zorgen er voor dat ze alle mogelijkheden hebben om alles uit de kast te halen.

Ik heb vreselijk genoten van de 23 afleveringen. Ik wist niet dat ik zo emotioneel kon worden van een show. Ik was regelmatig geroerd en met tranen in mijn ogen zat ik naar een uitvoering te kijken. Met name de eigentijdse dansuitvoeringen waren “breath taking”.

Maar nu zit het er op. De winnaar is bekend en het is weer wachten, wachten op het volgende seizoen. Gelukkig maar dat we nog andere leuke series hebben.

2 Comments:

Blogger T. said...

Ik heb dit helemaal gemist! Waar en wanneer is dit alles uitgezonden?

21 augustus, 2007 21:38  
Blogger Freckles said...

Ha ha, nee het is niet uitgezonden in Nederland. We halen het van Internet af. Het draait in de States. We hebben alle afleveringen nog dus je kan ze krijgen.

22 augustus, 2007 13:58  

Een reactie posten

<< Home